27 Şubat 2018 Salı

Göktürk Ramu ile Hattuşaş Yazılıkaya Gezisi 9-10-11 Haziran

1.Gün: Eskişehir/Yazılıkaya-Konya

Saat 23.30 incirliden hareketimiz sonrasında 01.00 da Kadıköy' den Eskişehir'e doğru hareket ediyoruz. 5 saatlik yolculuktan sonra yolda alacağımız serbest kahvaltı sonrasında Eskişehir'in Yazılıkaya köyüne ulaşıyoruz. Yazılıkaya anıtı aynı zamanda Frigya Yazılıkayası ve Kral Midas Anıtı olarak bilinmektedir. Peru’daki Titicaca Gölü kenarında bulunan ve Tanrıların Kapısı ya da Yıldız Geçidi olarak adlandırılan Hayu Marca’ya benzerliğiyle dikkat çeken ve ülkemizdeki ley hattının geçtiği yerlerden biri olduğu iddia edilen Yazılıkaya ziyaretimizi tamamladıktan sonra yaklaşık 4 saatlik yolculukla Konya'ya ulaşıyoruz. Öğle yemeğimizi yolda serbest olarak alıyoruz. Konya Mevlana Müzesi ziyaretimiz sonrasında otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeğimiz otelde.

2.Gün: Kapadokya/Derinkuyu Yeraltı Şehri

Sabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası Kapadokya ya doğru yola çıkıyoruz. Yol güzergâhımızda bulunan Selçuklu döneminden kalma en büyük kervansaray olan Sultanhanı kervansarayını ziyaret ediyoruz. Kapadokya bölgesine ulaştığımızda ilk ziyaret noktamız bölgenin en büyük yeraltı şehri olan Derinkuyu yeraltı şehrini ziyaret ediyoruz. Perslilerin kutsal kitabı Vendidad’a göre; Tanrı Ahura Mazda’nın Peygamber Yima’ya Tanrılar arasındaki savaştan insanları korumak amacıyla yaptırdığı çok katlı yeraltı şehirlerinden biri olduğu iddia edilen Derinkuyu’da anunnakilerin izlerini arayacağız. Öğle yemeğimizi yöreye özgü kayalara oyulmuş güzel bir restoranda. Yemek sonrası ilk ziyaretimizi Göreme Açık hava müzesine yapıyoruz. Kayalara oyulmuş manastırlardan, kiliselerden, şapellerden oluşan bu muhteşem müzeyi ziyaret ettikten sonra Kapadokya’nın olmazsa olmazları Uchisar Kasabası, Güvercinlik Vadisi ve Paşabağ vadilerinde fotograf molaları veriyoruz. Akşam yemeğimiz otelde.

3.Gün: Hattuşaş-Yazılıkaya

İsteyen misafirlerimiz sabah saatlerinde Kapadokya’da balon uçuşuna katılabilirler. Sabah kahvaltı sonrası Boğazköy'e yani Hattuşaş'a doğru yola çıkıyoruz. 3 Saatlik yolculuk sonrası Hattuşaş'a varıyoruz. Serbest öğle yemeği sonrasında Anadolu’nun ilk büyük krallığı ve ilk büyük medeniyeti olan Hititlerin başkenti Hattuşaş'ı ziyaret ediyoruz. Sonraki ziyaret noktamız bin tanrılı medeniyet olarak bilinen Hititlerin kutsal tapınma alanı olan Hitit Yazılıkayası. Yazılıkaya’nın asıl ilginç yanı iki doğal galerinin duvarlarına alçak kabartma olarak işlenmiş betimlerdir. Büyük galerinin duvarlarında, biri tanrılardan diğeri tanrıçalardan oluşan iki grup, iki koldan alay görünümünde ilerleyerek konumlarıyla ve büyüklükleriyle önemleri vurgulanan Anu ve Antu olduğunu düşündüğümüz baş tanrı ve tanrıçaya ulaşmaktadır. Anunnakilerin bir zamanlar burada büyük bir evlilik töreni ve arkasından anlaşma için bulunduğunu düşündüren bu kabartmaları kadim bilgiler ışığında inceleyeceğiz; gün batımında Nergal’in kılıç tanrı olarak adlandırılmış uzay gemisi çiziminin bulunduğu duvarın önünde gökyüzünü izleyeceğiz. Buradaki ziyaretimizi tamamladıktan sonra İstanbul’a dönüşe geçiyoruz. İstanbul’a ulaştığımızda sizleri yine aynı noktalarda