27 Kasım 2018 Salı

28 Ağustos - 1 Eylül 2019 Kudüs ve Ölüdeniz Turu

28 Ağustos 2019:Ben Gurion – City of David – Western Wall

PEGASUS SAW/TLV PC 795 nolu uçuşu ile sabah 09:55’te Telaviv Ben Gurion havalimanına varıyoruz. Pasaport ve gümrük işlemlerinin ardından Jerusalem’e (Kudüs) yola çıkıyoruz. Turumuza Ağlama Duvarı ile başlıyoruz, Kudüs’te bulunan ve Yahudilerce kutsal sayılan, Büyük Tapınağın ayakta kalan batı duvarıdır. Bu sebepten Batı Duvarı adıyla da bilinmektedir. Ardından Hezekiah Tüneli’ni ziyaret ediyoruz. Asur kralı Sanherib’in istilasına uğrayacağını anlayıp ve bunun üzerine hazırlık yapan Kral Hezekiya, Siloam Tüneli olarak da bilinen Hezekiya Tünelini ve Geniş Duvarı inşa ettirmiştir (M.Ö. 8.yy) 533 metre uzunluğundaki tünel, Kudüs’e şehir dışında bulunan Gihon Pınarı ve Siloam Havuzu’ndan yer altından su tedarik etmek için inşa edilmiştir. Tüneli iki taraflı kazan işçiler tam ortaya geldiklerinde o günün anısına Siloam Yazıtını hazırlamışlardır (Halen İstanbul Arkeoloji Müzesinde). O savaşın sonunda Yahweh’in meleği (Anunnaki uzay aracı) gökyüzünden gelerek 185 bin Asurluyu öldürmüştür. Anunnakilerin izlerini bulacağımız bu tünelin harika antik taş işçiliği ve günümüzde diz boyundaki su da trekking etkinliği her yaştan ziyaretçinin ilgisini çekmektedir. Akşam Ağlama Duvarı’nın altındaki tüneli ziyarete gidiyoruz. Bu tünel ziyareti standart turlarda bulunmamakta ve içeriye giriş randevu sistemiyle olmaktadır. Anunnakilerden kalan platformun en büyük taşlarına bu tünelde rastlayacak ve o taşlara dokunarak Anunnakileri hissedeceğiz. Akşam yemeği ve konaklama Kudüs’te ki otelimizde.

29 Ağustos 2019:Kudüs

Kahvaltının ardından Kudüs’ü keşfetmeye başlıyoruz. El Aksa Camii, Kubbet ul Sahra, Via Dolorosa, Yeniden Diriliş Kilisesi (Church of the Holy Sepulcher) ve Kudüs’ün Ermeni Bölgesini geziyoruz. Buradaki en önemli iki yer Moriya Tepesinde bulunan antik platform ve üzerindeki Kubbet-üs Sahra. Antik platformun M.Ö. 10500 de yapıldığını iddia eden bizler için Anunnakileri en derinden hissedeceğimiz bu platformun özel kısımlarında bolca zaman geçireceğiz. Halife Ömer tarafından yapılan Kubbet-üs Sahra’nın içinde ise kutsal kayayı göreceğiz ve bu kayanın altındaki mağaraya gireceğiz. Bu kayanın alt kısımlarında sonarla tespit edilmiş olan odalar ve boşluklar bulunduğunu söylediğimizde Kubbet-üs Sahra’nın saklı gizemleri daha iyi anlaşılacaktır. Turumuzu tamamlayıp akşam yemeği ve konaklama için otelimize dönüyoruz..

30 Ağustos 2019:Ölü Deniz-Masada-Qumran-Jericho

Sabah kahvaltısının ardından Lut gölü (Ölüdeniz)’e doğru hareket ediyoruz. Bölgede yer alan ve UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Masada Kalesi’ni ziyaret ediyoruz. Ölüdeniz kıyısında yerel bir restoranda alacağımız öğle yemeğinin ardından dileyenler için Ölüdeniz’e girme imkânı olacak. Ninurta ve Nergal’in beş şehri sular altında bıraktığı Ölüdeniz’de İbrahim üzerine de bolca konuşacağız. Öğleden sonra Ölüdeniz yazıtlarının bulunduğu Kumran’ı ziyaret edeceğiz. Sadece turumuza özel Ein Bokek & Neve Zohar’a uğrayıp Ölüdeniz sahil yoluyla nükleer savaşın izlerini takip edeceğiz. Sodom Gomorra mağaralarına giremesek de (yasak olduğu için) 4000 yıl önceki nükleer saldırının izlerini göreceğiz. Sonrasında başka turlarda yer almayan ve dünyanın en eski yerleşim yeri olarak bulunan Jericho’ya dönüyoruz ve burada Jericho Tower’ı ziyaret ediyoruz. Anunnakilerin bizzat yaşadığı, Gılgamış’ın Bira Hanım Suduri’yle buluştuğu, Ay Tanrısı Sin’in ilk kenti olan Jericho’da bol zaman geçireceğiz. Ses ve frekans teknolojisiyle yıkılmış olan Jericho duvarlarını hatırlatan kulenin önünde o günlere geri döneceğiz. Ardından Ürdün Nehri’nin kıyısına geçip İlyas’ın göğe alındığı bölgeyi ziyaret edeceğiz. Akşam yemeği ve geceleme Kudüs’te otelimizde.

31 Ağustos 2019: Haifa-Akko-Tel Megiddo

Kahvaltının ardından Hayfa’ya hareket ediyoruz. Bahai Bahçelerini ziyaret edip, Carmel tepesinden şehir manzarasını gördükten sonra öğlen yemeğimizi yerel bir restoranda alıyoruz. Ardından 30 dakikalık bir yolculuk ile Akka’ya varıyor ve şehri gezmeye başlıyoruz. Tapınak Şövalyelerinin ünlü kalesi yer altı tünelleri, Cezzar Ahmed Paşa Camii ve Kervansarayı göreceğimiz yerler arasında. Akşam yemeği için Kudüs’e otelimize dönüyoruz .

1 Eylül 2019: Jaffa-Tel Aviv – Turkey

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden bagajlarımızla birlikte ayrılıyoruz. Kudüs’te ki İsrail müzesi’ni gezip Rothschild Bulvarı ve Dizengoff Bulvarını üzerinden PEGASUS PC TLV/SAW PC 784 16.15/18.30 İstanbul dönüş uçağı için Tel Aviv Ben Gurion Havalimanı’nana varıyoruz.