26 Eylül 2022 Pazartesi

Tunceli-Erzincan Turu 23-24-25 Eylül 2022

1.gün / 23 Eylül 2022 Karanlık Kanyon / Kemaliye

Sabah 07.30 Erzincan Havaalanında buluşup, Dünya’ nın ikinci büyük kanyonu olan 12 km uzunluğundaki Karanlık Kanyon’da tekne gezisi yapmak için Kemaliye’ye hareket ettik. Ardından “Taş Yol” u gezip Hıdır Abdal Sultan tarafından kurulan Ocak Köyü’ ne hareket ettik. Bölgenin ilk ve tek müzesi olan Ali Gürer Müzesi’ni gezip konaklama için Tunceli’de ki otelimize yerleştik.

2.gün / 24 Eylül 2022 / Tunceli – Nazimiye – Pülümür Vadisi

Otelimizde alacağımız kahvaltının ardından Kamer Genç‘in köyü Ramazan Köyü üzerinden Dereova Şelalesine gittik. Şelalede geçireceğimiz serbest zamanın ardından öğlen yemeğimizi Pülümür Vadisi‘ndeki Zağge Restaurant’tan aldık. Dönüş yolunda Ağlayan Kayaları, Kutu Deresi Köprüsü’nü ve plajını, Pah Köprüsü’nü, Tunceli Cem Evi’ni ziyaret ederek Tunceli’ye döndük ve otelimize yerleştik.

3.Gün / 25 Eylül 2022 / Tunceli – Munzur Vadisi – Ovacık

Kahvaltının ardından Dikilitaş’ı ziyaret ettik. Ardından vakit kaybetmeden 1971 yılında milli park ilan edilmiş Munzur Vadisi Milli Pakı’na girdik ve orada Ana Fatma ziyareti yaptık. Munzur Vadisi’nin eşsiz güzelliklerini seyrederek Halbori Gözelerine ilerledik ve ardından Ovacık’a doğru devam ettik. Munzur Gözelerini gördükten sonra öğlen yemeğimizi aldık. Ardından dönüş yoluna geçtik.