17 Haziran 2018 Pazar

9-10-11 Haziran Eskişehir-Konya-Kapadokya-Hattuşaş Gezimiz

8 Haziran 2018 günü Saat 23.00 incirliden hareketimiz sonrasında 00.00 da Kadıköy’ den Eskişehir’e doğru hareket ettik. 6 saatlik yolculuktan sonra yolda aldığımız serbest kahvaltı sonrasında Eskişehir’in Yazılıkaya köyüne ulaştık. Yazılıkaya anıtı aynı zamanda Frigya Yazılıkayası ve Kral Midas Anıtı olarak bilinmektedir. Peru’daki Titicaca Gölü kenarında bulunan ve Tanrıların Kapısı ya da Yıldız Geçidi olarak adlandırılan Hayu Marca’ya benzerliğiyle dikkat çeken ve ülkemizdeki ley hattının geçtiği yerlerden biri olduğu iddia edilen Yazılıkaya ziyaretimizi tamamladıktan sonra Pessinus Antik Şehrine uğradık ve yaklaşık 4 saatlik yolculukla Konya’ya ulaştık. Öğle yemeğimizi yolda serbest olarak aldık. Konya Mevlana Müzesi, İnce Minare ve Şems Türbesi ziyaretimiz sonrasında Hilton Otele yerleştik. Akşam yemeğimiz oteldeydi

2.Gün

Sabah otelde aldığımız kahvaltı sonrası Çatalhöyük ve Obruk ziyaretinden sonra Kapadokya'ya doğru yola çıktık. Kapadokya bölgesine ulaştığımızda ilk ziyaret noktamız bölgenin en büyük yeraltı şehri olan Derinkuyu yeraltı şehrini ziyaret ettik. Perslilerin kutsal kitabı Vendidad’a göre; Tanrı Ahura Mazda’nın Peygamber Yima’ya Tanrılar arasındaki savaştan insanları korumak amacıyla yaptırdığı çok katlı yeraltı şehirlerinden biri olduğu iddia edilen Derinkuyu’da anunnakilerin izlerini aradık. Öğlen yemeği sonrası ilk ziyaretimizi Göreme Açık hava müzesine yaptık. Kayalara oyulmuş manastırlardan, kiliselerden, şapellerden oluşan bu muhteşem müzeyi ziyaret ettikten sonra Kapadokya’nın olmazsa olmazları Uchisar Kasabası, Güvercinlik Vadisi ve Paşabağ vadilerinde fotograf molaları verdik. Akşam yemeğimiz Kapadokya Lodge otelde.

3.Gün

Bazı misafirlerimiz sabah saatlerinde Kapadokya’da balon uçuşuna katıldılar. Sabah kahvaltı sonrası Boğazköy’e yani Hattuşaş’a doğru yola çıktık. Yolda taş atölyesi ve şarap tadım evine uğradık. 3 Saatlik yolculuk sonrası Hattuşaş’a vardık. Yozgat'taki Serbest öğle yemeği sonrasında Anadolu’nun ilk büyük krallığı ve ilk büyük medeniyeti olan Hititlerin başkenti Hattuşaş’ı ziyaret ettik. Sonraki ziyaret noktamız bin tanrılı medeniyet olarak bilinen Hititlerin kutsal tapınma alanı olan Hitit Yazılıkayası. Yazılıkaya’nın asıl ilginç yanı iki doğal galerinin duvarlarına alçak kabartma olarak işlenmiş betimlerdir. Büyük galerinin duvarlarında, biri tanrılardan diğeri tanrıçalardan oluşan iki grup, iki koldan alay görünümünde ilerleyerek konumlarıyla ve büyüklükleriyle önemleri vurgulanan Anu ve Antu olduğunu düşündüğümüz baş tanrı ve tanrıçaya ulaşmaktadır. Anunnakilerin bir zamanlar burada büyük bir evlilik töreni ve arkasından anlaşma için bulunduğunu düşündüren bu kabartmaları kadim bilgiler ışığında inceleyedik; gün batımında Nergal’in kılıç tanrı olarak adlandırılmış uzay gemisi çiziminin bulunduğu duvarın önünde gökyüzünü izledik. Buradaki ziyaretimizi tamamladıktan sonra 11 Haziran 2018 günü İstanbul’a dönüşe geçtik. 12 Haziran 2018’de İstanbul’a ulaştığımızda misafirleri yine aynı noktalarda indirdik.