16 Mayıs 2021 Pazar

27-28 MART KAPADOKYA VE GÜVERCİNLİK VADİSİ TURUMUZ EĞLENCELİ GEÇTİ

KAPADOKYA VE GÜVERCİNLİK VADİSİ

1.Gün ( 27.03.2021)

27 Mart sabah 10.40 Kayseri havaalanında buluştuktan sonra Kapadokya’ya doğru yola çıktık. Gezimizin ilk durağı Kızıl vadinin hemen başındaki Orta hisar oldu. Buradan başlayıp Çavuşin’e kadar sürecek yürüyüşümüz sırasında Ateş Şaman Zafer Algül ile enerji çalışması yaptık. Ardından Peribacalarıyla meşhur Paşabağ Vadisine uzanıp fotoğraf molası ile serbest zaman verdik. Öğlen yemeği sonrasında Göreme açık Hava müzesine doğru yola çıktık. Asırlarca Göreme vadisinde yaşamış Hristiyanların yaşam öykülerini dinleyip el emekleriyle kazıp oluşturdukları kızlar manastırını, kaya kiliseleri ve şapelleri ziyaret ettik. Ardından otelimize doğru hareket edip yolda taş atölyesi ve şarap tadım evine uğradık.

2. Gün (28.03.2021)

Sabah kahvaltı sonrasında otelden ayrılıp Hititlerin Venesa olarak isimlendirdiği günümüz Avanos’unun en ünlü sanatı olan çömlek yapımını görmek ve alışveriş yapmak için yerel bir atölyeyi ziyaret ettik. Sonrasında bölgenin en genişlerinden biri olan Kaymaklı Yeraltı şehrine doğru yola çıktık. Tarih boyunca insanlara korunak olmuş bu muhteşem yeraltı şehri bugün sırlara yanıt arayanların durağı. Perslilerin kutsal kitabı Vendidad’a göre; Tanrı Ahura Mazda’nın Peygamber Yima’ya Tanrılar arasındaki savaştan insanları korumak amacıyla yaptırdığı çok katlı yeraltı şehirlerinden biri olduğu iddia edilen Kaymaklı’da Anunnakilerin izlerini aradık.

Bir sonraki durağımız olan Uçhisar’a ve Güvercinlik Vadisine doğru yola çıktık. Kayalara oyulmuş sayısız oyuğun süslediği Güvercinlik Vadisi, bu masum güvercinlerin yüzyıllardır meskeni. Fotoğraf molası ardından Zelve Vadisine hareket ettik. Terkedilmiş bu kasabayı ziyaret ettikten sonra dönüş için saat 20:50’de havaalanına vardık.