3 Ekim 2021 Pazar

Eskişehir Yazılıkaya, Gordion, Frig Vadisi Turu 9-10 Ekim 2021

ESKİŞEHİR YAZILIKAYA, GORDİON, FRİG VADİSİ

9-10 Ekim Göktürk Ramu ve Senem'in Gezi Ajandası
Via Maris Turizm kalitesiyle düzenlendi.
🔷️🔷️🔷️
➰1.Gün 9 Ekim 2021 Cumartesi➰
🔶️Gordion; Polatlı’da alınacak kahvaltı sonrasında Ankara’nın binlerce yıllık gizemli piramitlerinin bulunduğu Gordion antik kentine doğru yola çıktık. Anadolu tarihindeki en farklı uygarlıklardan biri olan Friglere ait yaklaşık 85 tümüsün bulunduğu Gordion Antik Kenti, geçtiğimiz günlerde UNESCO ana listesine alınması için bir heyet tarafından ziyaret edilmişti. Mitolojide dokunduğu her şeyi altına dönüştürdüğüne inanılan ve eşek kulaklı olarak anılan Kral Midas’ın tümülüsünün de yer aldığı bu özel kentte öğlene kadar zaman geçirdik.
🔶️Eskişehir Yazılıkaya; Öğlen yemeğinin ardından Eskişehir’in Yazılıkaya köyüne doğru yola çıktık. Yazılıkaya Anıtı aynı zamanda Frigya Yazılıkayası ve Kral Midas Anıtı olarak bilinmektedir. Peru’daki Titicaca Gölü kenarında bulunan ve Tanrıların Kapısı ya da Yıldız Geçidi olarak adlandırılan Hayu Marca’ya benzerliğiyle dikkat çeken ve ülkemizdeki ley hattının geçtiği yerlerden biri olduğu iddia edilen Yazılıkaya’yı ziyaret ettik ve konaklama için otelimiz DoubleTree by Hilton Afyon’a doğru yola çıktık.
🔷️🔷️🔷️
➰2.Gün 10 Ekim  2021 Pazar➰
🔶️Otelde alınan kahvaltının ardından ilk olarak AROG filminin çekildiği vadiyi ziyaret ettik. Ardından gezimizin en ilginç yerlerinden biri olan, 14 milyon yıllık olduğu ileri sürülen tekerlek izlerine doğru hareket ettik. Öğlen yemeğini yedikten sonra Frig yapısı olan ve ön kısmındaki kapı boşluğunun her iki yanında ayağa kalkmış, iki büyük aslan ve ayakları altında birer yavru aslan bulunan; kapısının üzerinde hayat ağacını andıran bir kütle ve bunun üzerinde de her iki yana uzanmış kanatlı güneş kursu kabartması bulunan Aslantaş’ı ziyaret ettik. Son olarak Yılantaş’ı ve 500 Metre ileride bulunan Maltaş Kibele Açıkhava Tapınağı’nı da ziyaret ettikten sonra dönüş yoluna geçtik.