25 Temmuz 2023 Salı

Işık Hızından Ürkütücü Derecede Daha Hızlı Olan KUANTUM DOLANIKLIĞI

 



Kuantum dolanıklığı kulağa karmaşık ve ürkütücü gelir. Einstein bile bu durumu ürkütücü olarak açıklamıştır. Ancak ilkel düzeyde bu durum aslında atom altı parçacıkların birbirleriyle iletişim kurma şeklidir.

Kuantum teorisinde eğer birbirine yakın iki elektron varsa, bunlar birlikte titreşebilirler. Bu iki elektronu birbirinden yüzlerce, hatta binlerce ışık yılı uzaklıkta olacak şekilde ayırsak bile bu anlık iletişim köprüsü açık kalır. Bir elektronu sallarsak diğer elektron bu titreşimi anında, ışık hızından daha hızlı algılar. Kısaca Kuantum Dolanıklığı Teorisi, ışık hızından bağımsız bir şekilde birbiriyle eşleşmiş olan iki farklı parçacığın arada ne kadar mesafe olursa olsun birbirine bağlı şekilde hareket etmesidir.

Örneğin ilk olarak iki elektronu yan yana getirelim. Birbirlerini etkileyecek olan elektronlar, bir süre sonra uyumlu bir şekilde hareket etmeye başlayacaklardır. Bu noktadan sonra elektronlardan birisini bulunduğumuz konumun milyonlarca ışık yılı uzağına yerleştirelim ve eşleşmiş olan elektronu titreştirelim.

Titreşen elektronun eşi, çok uzakta olmasına rağmen gerçekleşen titreşim hareketini anında fark edecektir ve titreşim hareketinin tam tersini uygulayacaktır.

Kısaca diğer elektron her zaman ilkinin zıddı şeklinde hareket edecektir.

İşin eğlenceli kısmı ise spiritüel yaklaşımlar, "Ruh Eşi ya da Ruh İkizi" konusunu Kuantum Dolanıklığı ile birleştirmekte ve ruh eşimizin her zaman bizim zıddımız olduğunu söylemektedir.

#onuncuboyut


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder