14 Mayıs 2023 Pazar

6-7 Mayıs 2023 Frig Vadisi - Yazılıkaya Turu

Göktürk Ramu ve Zekiye Olgaçay ile

6 Mayıs Cumartesi– 1.Gün Eskişehir

5 Mayıs Cuma gecesi Saat 23.30 incirliden hareketimiz sonrasında 01.00 da Kadıköy’ den Afyon’a doğru hareket ettik. 5 saatlik yolculuktan sonra Eslişehir'de aldığımız serbest kahvaltının ardından Yazılıkaya’ya doğru yola çıktık. Yazılıkaya anıtı aynı zamanda Frigya Yazılıkayası ve Kral Midas Anıtı olarak bilinmektedir.

Peru’daki Titicaca Gölü kenarında bulunan ve Tanrıların Kapısı ya da Yıldız Geçidi olarak adlandırılan Hayu Marca’ya benzerliğiyle dikkat çeken ve ülkemizdeki ley hattının geçtiği yerlerden biri olduğu iddia edilen Yazılıkaya ziyaretimizi tamamladıktan sonra konaklama ve dinlenme için Eskişehir’deki Ramada Plaza Otel'e yerleştik.

7 Mayıs Pazar -2.Gün Frig Vadisi

Kahvaltının ardından otelden ayrılıp, ilk olarak gezimizin en ilginç yerlerinden biri olan, 14 milyon yıllık olduğu ileri sürülen tekerlek izlerine doğru hareket ettik.

Hemen ardından AROG filminin çekildiği vadiyi de görerek Frig yapısı olan Aslantaş’ı ziyaret ettik.

Ayazini'de aldığımız öğlen yemeğinin ardından Aslantaş’ın batısında aynı kayalıkların devamında yer alan, kapısında Medusa başlı yılan kabartması ve iki yanında mızraklarıyla yılana saldıran iki savaşçı figürü bulunan Yılantaş’ı ziyaret ettik. 500 Metre ileride bulunan Maltaş Kibele Açıkhava Tapınağı’nı da ziyaret ettikten sonra iki sfenks (insan başlı kanatlı aslan), ana cephede niş içinde ayakta duran iki aslan arasında Kibele bulunan Aslankaya Açıkhava Tapınağı’nı ziyaret ettik ve Eskişehir'den katılan misafirlerimizi bırakarak dönüş için İstanbul’a doğru yola çıktık.